dinsdag 22 november 2016

no.1064


My head is playing tricks with me,
I worry about something that might happen in the future,
by someone I don’t trust.

Walking outside by the water, in the early falling evening, hello moon, boats gently rock the sidewalls, a big tree hangs over to mirror his own view, across the water, lights go on, people come home. Nearby I see the greylike yellow of leaves and unknown plants

It’s all there, for me to enjoy,


and I realize...
There is great freedom in simplicity of living.
If I can just trust that I am exactly where I need to be.
Keep doing the things I love, sharing my colours.


Don’t you think that simple living and simple thinking, 
is the key to an inspirational life?

I guess simple things become complicated 
when we expect to much, 
good or bad…


'Moonlight Water View'
acrylic on canvas 5x5cm 2x2"inch

You can BUY this miniature HERE

3 opmerkingen:

  1. Ik maak me zorgen, over iemand die ik niet vertrouw,
    zorgen maak je niet, die krijg je ;-) zei een goeie vriend van mij altijd.

    Lopend buiten langs het water, in de steeds vroeger vallende avond, hallo maan.
    Bootjes deinen op het water, aan hun touw, zacht klotsend tegen de wal.
    Een grote boom hangt met zijn takken over het water, bekijkt zijn eigen spiegelbeeld,
    De lichten gaan aan, aan de overkant, bewoners warm weer terug thuis.
    Aan mijn voet zie ik grijs groenig geel van gebladerte en onbekende begroeiing.

    Het is er gewoon,
    ik hoef er niets voor te doen,
    en ik realiseer me opeens weer,
    hoe simpel het leven kan zijn.
    Als ik durf te vertrouwen, dat ik precies bent waar ik nu moet zijn. Als ik gewoon blijf doen waar ik zo van hou, ik blijf mijn kleuren delen.

    Denk je niet dat hoe eenvoudiger je alles maakt, hoe meer je de inspiratie kan laten stromen?

    Volgens mij is het leven
    in de basis simpel.
    We maken het zelf gecompliceerd,
    als we teveel ‘verwachten’,
    de goeie dingen en de slechte…

    Maak er een mooie moeiteloze dag van vandaag en KISS-Keep-It-Simple-Stupid;-)
    Lieve groet,
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Txs Lies
    Even more deep than usual today!
    Regards C.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yeah the head was way to busy:-)
    I write these little notes as much for my self as for those who might recognize it.
    It’s during the painting something presents itself and transforms,
    and afterwards the words seem to automatically follow.

    BeantwoordenVerwijderen

Tell me what you think...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...