maandag 21 november 2016

no. 1063

One of the things I love about being a painter is that I can be like a god in my own universe. I feel completely free to create a place where I want to be. 

If I’m outside, painting en plein air, then I catch my sense of that place in paint and color. 
Anything that does not appeal to me, I leave out or simply place it somewhere else. And also when I paint in my atelier by memory or with help of pictures, I can make it as beautiful and special as I want it to be remembered. 

And for instance on a day like today, when the rain pours down on us. I can simply take a walk on this beach with a sun setting as long as I like. I love that feeling. And I also love to share the things that make me happy.

So please, feel free 
to visit here today,
and stay as long as you need.


'Everlasting Sunset'

acrylic on canvas 5x5cm 2x2"inch


2 opmerkingen:

  1. Een van de dingen die schilderen zo fijn maakt voor mij is dat ik als een god kan zijn in mijn eigen universum. Ik ben volledig vrij om te creëren waar ik wil zijn.

    Als ik ergens ben en ik schilder in de buitenlucht, dan vang ik mijn gevoel van die plek in verf en kleur. Alles wat me niet aanspreekt laat ik weg of kan ik verplaatsen. Maar ook als ik achteraf iets schilder in mijn atelier, kan ik het zo mooi of bijzonder maken als ik het me wil herinneren.

    En als de regen tegen de ruiten slaat, zoals hier en nu vandaag. Dan kan ik me genietend terugtrekken op mijn strand met een zonsondergang. Eentje die zo lang duurt als ik wil. Daar hou ik van, en ik hou er ook van om te delen. Dus…

    Kom gerust op bezoek vandaag
    en blijf zo lang als je wilt.

    Lieve groet,
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Txs Lies. Enjoy your freedom.
    I enjoy your sharing it with us
    Regards C.

    BeantwoordenVerwijderen

Tell me what you think...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...