maandag 20 februari 2017

no.1087

This little mouse made me wonder.

The way he reaches and stretches to get to the berries he likes best. Balancing on a twig like a circus animal on the jungle gym. Aren't we like that?

When we really long for something, we will always find a way to get there. Sometimes it takes more time or perseverance in order to achieve it, but if it is a true soul desire we will never stop.

And if we do stop trying?
Then maybe it was not so important after all or we will get so unhappy that we will probably try it again after a while. In a different way.

I wanted to paint for a living since I was very little but I made a huge detour before I realized. Everything I ever did was creative but I never felt totally at my place. I was close but not spot on. Up till now. Making people happy with the things I paint out of pure desire. Transporting energy. Being able to live from that. Pure Joy!
Thanks, thanks thanks!
And even now I'm still reaching for those juicy berries haha. Always things to wish for, but I'm blessed and on my trail.

Ok to be accurate not to say that these berries are the mouses favorite, I don't even know if mice like berries, I just painted a metaphor. I hope you like it. Those eyes full of magic and expectation. And this mouse tells us it's all about the little things, little steps can make you climb a mountain.

Stay nimble this week
With Love Lies


'Rise up nimbly

and go on your strange journey
to the ocean of meanings...
Leave and don't look away
from the sun as you go,
in whose light
you're sometimes crescent,
sometimes full.'
Rumi



 'Acrobatic Mouse'
acrylic on canvas 5x5cm 2x2"inch



6 opmerkingen:

  1. Door deze kleine muis vroeg ik me iets af. De manier waarop hij rekt en strekt om bij de bessen te komen die hij het lekkerst vind. Balancerend aan een takje als een circusdier aan de trapeze.
    Zijn wij niet ook zo?

    Als we iets heel graag willen, zullen we dan niet altijd een manier vinden om het te bereiken? Soms kost het veel meer tijd en doorzettingsvermogen dan we vooraf gedacht hadden maar als het een echt zielsverlangen is zullen we niet stoppen.

    En als we wel stoppen?
    Dan was het misschien toch niet zo belangrijk als we dachten, en dat is prima! En als het toch belangrijk is dan worden we zo ongelukkig dat we waarschijnlijk na een tijdje toch weer opnieuw proberen. Op een andere manier.

    Ik wilde al autonoom schilderen vanaf dat ik heel klein was, maar het kostte een enorme omweg voordat ik me dat realiseerde. Mijn hele leven ben ik creatief geweest, en ik had leuke creatieve beroepen maar nooit voelde ik me helemaal op mijn plaats. Dichtbij maar net niet. Nu wel.

    Mensen blij zien worden met een schilderij wat ik gemaakt heb uit pure hartstocht. Zowel deze kleintjes als hele grote. Energie daarmee doorgeven. Daar van kunnen leven. Dat maakt me zo gelukkig! Dank, dank, dank!
    En dan nog reik ik naar die sappige bessen haha. Er blijven altijd nieuwe wensen komen, maar ik voel me gezegend en op mijn pad.

    Ok even om misverstanden te voorkomen;-), ik weet helemaal niet of muizen van bessen houden, ik heb gewoon een metafoor geschilderd. Eentje die jou hopelijk inspireert. Die ogen met magische schittering, zo verwachtingsvol. Deze muis vertelt ons dat het gaat om de kleine dingen. Met kleine stappen kan je uiteindelijk een berg beklimmen.

    Blijf lenig deze week, zowel in je hoofd als in je lijf.

    Lieve groet,
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank Lies, voor de mooie prikkelende en liefdevolle overweging die een paar minuten geleden op m’n beeldscherm verscheen.
    Ik zat net ‘strak’ en ‘gespitst’ aan m’n buro. Klaar voor de start. Heb vandaag een klusje te klaren waar ik tegen op zie. Maar na jouw happy-mini-mail begin ik er aan met een smile.

    Liefs, D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah wat mooi. Van strak en gespitst naar lenig en vrolijk doelbewust. Dank voor je berichtje, en dat klusje vandaag gaat vast moeiteloos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet er iedere keer weer van Lies!!
    Deze ook….zowel het schilderijtje als de tekst!
    Dank!
    Lieve groet,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Marjan,

    superleuk om te lezen,
    het is voor mij ook best wonderlijk hoe de tekst haast als vanzelf opkomt bij het schilderij.
    Dat je dat waardeert doet me veel plezier,
    Lieve groet,
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel, wat een leuke en inspirerende muis!
    Liefs,
    J

    BeantwoordenVerwijderen

Tell me what you think...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...