zondag 13 november 2016

no.1055

When I started to paint this dog-lady, I immediately felt sad. Don't know why, just came over me. And then when I tried to paint her eyes, the paint would not stick, litterally! It might sound weird, but I asked her in my head, what do you want to say? "I dare not let me see," I got back in response. "People get me wrong, they think I'm bad and agressive but I am not. Ok I said, let me paint you as you really are. Then her eyes emerged and suddenly I felt some relief and I even saw a little smile appearing in her face.

This left me with the feeling that how angry or clumsy we can express ourselves sometimes, deep inside is usually a delicate little soul that wants to be seen. Ultimately, it is our actions and not our intentions that count, but let's try to give each other the benefit of the doubt.


'Yuna'
acrylic on canvas 5x5cm 2x2"inch



6 opmerkingen:

  1. Toen ik deze hond ging schilderen overviel me een gevoel van diep verdriet. Ik kan niet uitleggen waarom. Toen ik probeerde haar ogen te schilderen bleef de verf gewoon niet zitten, letterlijk! Het klinkt misschien bizar maar ik vroeg haar in mijn hoofd, wat wil je me zeggen? "Ik durf me niet te laten zien", kreeg ik als antwoord terug. "Mensen begrijpen me verkeerd. Ze denken dat ik slecht ben en agressief." Ok antwoordde ik, laat me je dan schilderen zoals je echt bent. Opeens lukte het me wel haar helemaal te schilderen en er ontstond op het eind zelfs een lachje op haar gezicht.

    Dit liet me achter met het gevoel dat hoe boos of onhandig we ons soms ook kunnen uiten, diep van binnen zit meestal een teer klein zieltje wat gezien wil worden. Uiteindelijk gaat het vooral om je daden en niet alleen om je intentie maar laten we proberen elkaar het voordeel van de twijfel te gunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Txs Lies, for a timely Sunday reminder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank en let ook vooral op je mailbox morgen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lies, zo mooi hoe je de hond hebt geschilderd en de gedachte erachter, super.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je Hilly! Het was een bijzondere ervaring

    BeantwoordenVerwijderen

Tell me what you think...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...