donderdag 10 november 2016

no.1053


Yesterday I asked you what makes you still, what can quiet your mind, what makes you feel more at peace. Well I believe it is exactly what we need giving this new turmoil worldwide. 
I forgot about one thing that helps release unnecessary thoughts.

The sea.

And even if you look at the sea you realize it’s not always at ease and friendly. It can turn into a tsunami, it can flood half a country. Before it returns to foam on the sand.
It is not that we should close our eyes or don’t do anything. But panic or anger does not give the best ideas either.

I believe the best way to start change is always to start in your own small close world. That’s the place where you have the most influence. 
Look at yourself, look at your neighbor. If there is something to improve in how you see things or act on things. Do it. Help each-other on a small scale. Of course the ‘big things’ need to be taken care of too, but since everything is energy, at least try to stop feeding the world more venom and anxiety.

Feed it with positivity and love. 
That’s why I paint these miniatures in the first place.
Love you!


 'Foamy Beach'
acrylic on canvas 5x5cm 2x2"inch



7 opmerkingen:

  1. Ik had nog helemaal niet goed nagedacht over je vraag van gisteren, maar dat is wel waarom ik nu reageerde. De zee is voor mij - en vast niet alleen voor mij - een goede manier om stilte te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gisteren vroeg ik je wat maakt jou stil, wat helpt jou rustig worden. Nou ik geloof dat dat precies de goede vraag was op de goede dag. Wat een onverwachtse turbulentie op het wereldtoneel!

    Ik vergat gisteren nog één ding te noemen wat onrustige gedachten stopt (bij mij)
    De zee.
    Maar zelfs als je kijkt naar de zee realiseer je je dat deze niet altijd mooi en kalm en vredig is. Het is soms ook een hongerig beest, wat zomaar kan veranderen in een tsunami. Het eet zo een half land op met zijn gulzige golven. Om zich vervolgens argeloos terug te trekken als schuim op het strand.

    Het is niet dat we onze ogen en oren maar moeten sluiten of niets doen. Maar paniek en woede brengen ook niet het beste in ons boven. Ik geloof dat de beste manier om iets te veranderen heel simpel begint in je eigen kleine wereld. Dat is in ieder geval de plek waar je het meeste invloed hebt.

    Kijk naar jezelf, kijk naar je omgeving. Als je voelt daar nog wel iets te kunnen verbeteren, doe het. Help elkaar. Natuurlijk verandert dat niet meteen op grote schaal, maar aangezien alles energie is laten we dan eerst stoppen met nog meer gif en stress de wereld in te sturen.

    Voed jezelf en je omgeving dan liever met positiviteit en liefde. Dat is om te beginnen waarom ik deze miniaturen schilder en stuur.

    Met veel liefde!
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi en juist gezegd Lies,
    dankjewel!
    Annemike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Lies
    Je bent niet alleen een geweldige artist maar ook n spiritual person - what a gift you have with your paints as well as with your inner reflections and inspiration - what a joy!
    Many thanks for sharing these treasures with us, I am deeply moved by your reflection on the beach - having just spent time in Maputo and seeing the sea though we did not have time to relax there....

    Veel liefs L

    BeantwoordenVerwijderen

Tell me what you think...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...